Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Voor wie is Syndion?

Je vindt bij Syndion verschillende vormen van ondersteuning voor iedereen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Syndion is er ook voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel.

Voor jong en oud

Wij ondersteunen kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen met een:

  • Verstandelijke beperking
  • Lichamelijke beperking
  • Meervoudige beperking
  • Niet-aangeboren hersenletsel (NAH)
  • Autisme of een aan autisme verwante contactstoornis

We hebben meer dan 60 kleinschalige woon- en dagbestedingslocaties én we bieden ondersteuning bij de mensen thuis.

Aanmelden voor zorg?

Wil je voor iemand ondersteuning van Syndion regelen? Meld dit via het Cliëntservicebureau van Syndion. Het Cliëntservicebureau is er ook voor al jouw vragen over de dienstverlening van Syndion. En onze cliëntconsulenten helpen jou ook bij het aanvragen of verlengen van een indicatie. 

Veelgestelde vragen

Kan ik zelf contact opnemen met een locatie waar ik interesse voor heb?

Voor locaties is het vaak niet handig om rechtstreekse telefoontjes of bezoekjes te krijgen van belangstellenden. Neem daarom altijd eerst contact op met het cliëntservicebureau. De medewerkers kunnen in overleg met de cliënt een bezoek aan de locatie regelen.

Staat op de website bij welke locaties ruimte is voor nieuwe cliënten?

We vermelden geen lege plekken op onze website, omdat plaatsing van verschillende dingen af kan hangen. Soms is een locatie voor een bepaalde doelgroep, bijvoorbeeld jongeren of juist ouderen. In de locatiezoeker staan per locatie een uitgebreide omschrijving en verschillende foto's. Als je op basis van die informatie in een locatie geïnteresseerd bent, kun je bij het cliëntservicebureau terecht.

Kan Syndion helpen bij het regelen van een indicatie?

Het aanvragen van een indicatie verschilt per doelgroep en per zorgsoort/zorgzwaarte. Medewerkers van het Cliëntservicebureau van Syndion kunnen je verwijzen naar de juiste instanties om de aanvraag te regelen. Waar nodig ondersteunen de medewerkers van het Cliëntservicebureau je hierbij.

Ik woon buiten het werkgebied van Syndion. Biedt Syndion hier wel ondersteuning?

In principe kunnen we ook mensen met een handicap ondersteunen die (net) buiten het werkgebied van Syndion wonen. Het hangt natuurlijk van de soort vraag af. Het Cliëntservicebureau kan je vertellen of wij je zorgvraag kunnen beantwoorden.

Zijn er wachtlijsten bij Syndion?

Dit verschilt per locatie. Bij de meeste dagbestedingslocaties zijn er geen wachtlijsten; bij sommige woonlocaties ook niet. Maar ook als er wel een wachtlijst is, betekent dit niet altijd dat er ook een lange wachttijd is. Maak je belangstelling altijd kenbaar bij het Cliëntservicebureau. Plaatsing gaat meestal wel in volgorde van aanmelding.

Dit zeggen anderen over Syndion

Dat geeft ons de mogelijkheid om te ontspannen
Zoë gaat regelmatig naar een logeegezin Lees het verhaal
De cliënten zijn het allerleukst
Sarah is gedragsdeskundige bij Syndion Lees het verhaal
Het leven is anders dan het was: ík ben anders dan ik was
Diana gaat naar het NAH Centrum van Syndion Lees het verhaal
Hij heeft mij een rijker mens gemaakt
De zoon van Mary-Ann haar, Zeger, gaat naar KDC Jolie Lees het verhaal
Ouders en Syndion hebben hetzelfde doel voor ogen
Wim is als ouder betrokken bij woonlocatie De Groene Wei Lees het verhaal

Meer weten?

Bij het Cliëntservicebureau kun je terecht voor informatie, advies of aanmelding. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur.