Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Aanmeldproces

Wil je ondersteuning van Syndion op het gebied van wonen, werken of dagbesteding? Meld je dan aan via het Cliëntservicebureau van Syndion. De cliëntconsulenten die hier werken, beantwoorden al jouw vragen en helpen je graag verder. Hieronder lichten we de werkwijze van het Cliëntservicebureau verder toe. 

Zes mensen in chef-uniformen staan zij aan zij in een keuken.

Stap 1: eerste contact

Als je het aanmeldformulier invult en verzendt, dan neemt ons Clientservicebureau contact met je op.

Stap 2: we nemen contact met je op

Na het ontvangen van de aanmelding nemen we contact met je op en lopen we de aanmelding verder met je door. De cliëntconsulent stuurt je alle informatie die je nodig hebt. Zo kun je thuis rustig alles doorlezen. Ook vragen we je meer over je wensen en ondersteuningsvraag.

Stap 3: in behandeling

Wanneer jouw dossier compleet is wordt een cliëntconsulent aan jou gekoppeld. Je aanmelding wordt gescreend (vaak samen met een gedragsdeskundige) en er wordt gekeken naar een passend aanbod binnen Syndion. Syndion werkt met woon-werkprofielen. Wanneer Syndion geen passend aanbod heeft, geven we je graag advies.

Stap 4: afspraken maken

Na een positieve screening zal Syndion weer contact met je opnemen. Als er een directe start mogelijk is volgt er een intakegesprek. Het kan ook voorkomen dat er een wachtlijst is, dan stellen we de intake nog even uit. De cliëntconsulent maakt hierover met jou verdere afspraken.

Stap 5: start van de zorg

De start van de zorg wordt samen met jou bepaald. We kijken met jou en je verwanten naar een passende financiering. De cliëntconsulent blijft betrokken tot aan de start van de zorg.

Meer weten?

Bij het Cliëntservicebureau kun je terecht voor informatie, advies of aanmelding. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur.