Heb je hulp nodig bij het aanvragen en verlengen van een indicatie?
Ook dan helpt het Cliëntservicebureau jou. Een indicatie heb je nodig voor het aanvragen van zorg en ondersteuning bij Syndion.
Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!
Bij het Cliëntservicebureau van Syndion meld je je aan voor zorg en ondersteuning van Syndion. Ben je al cliënt van Syndion? Dan kun je hier terecht met al jouw vragen over de zorg en ondersteuning die je krijgt van Syndion.
Ook dan helpt het Cliëntservicebureau jou. Een indicatie heb je nodig voor het aanvragen van zorg en ondersteuning bij Syndion.
Misschien staat hier het antwoord op jouw vraag al tussen.
Voor locaties is het vaak niet handig om rechtstreekse telefoontjes of bezoekjes te krijgen van belangstellenden. Neem daarom altijd eerst contact op met het cliëntservicebureau. De medewerkers kunnen in overleg met de cliënt een bezoek aan de locatie regelen.
We vermelden geen lege plekken op onze website, omdat plaatsing van verschillende dingen af kan hangen. Soms is een locatie voor een bepaalde doelgroep, bijvoorbeeld jongeren of juist ouderen. In de locatiezoeker staan per locatie een uitgebreide omschrijving en verschillende foto's. Als je op basis van die informatie in een locatie geïnteresseerd bent, kun je bij het cliëntservicebureau terecht.
Voor algemene informatie kun je het beste contact zoeken met het hoofdkantoor in Gorinchem. Hier zijn alle ondersteunende diensten gehuisvest en ook het Cliëntservicebureau zit hier. Cliënten die al zorg hebben bij Syndion kunnen met lokale vragen over locaties in de Drechtsteden terecht bij het Servicepunt in Dordrecht. Ook ambulante medewerkers van Syndion vinden hier een werkplek.
Het aanvragen van een indicatie verschilt per doelgroep en per zorgsoort/zorgzwaarte. Medewerkers van het Cliëntservicebureau van Syndion kunnen je verwijzen naar de juiste instanties om de aanvraag te regelen. Waar nodig ondersteunen de medewerkers van het Cliëntservicebureau je hierbij.
In principe kunnen we ook mensen met een handicap ondersteunen die (net) buiten het werkgebied van Syndion wonen. Het hangt natuurlijk van de soort vraag af. Het Cliëntservicebureau kan je vertellen of wij je zorgvraag kunnen beantwoorden.
Dit verschilt per locatie. Bij de meeste dagbestedingslocaties zijn er geen wachtlijsten; bij sommige woonlocaties ook niet. Maar ook als er wel een wachtlijst is, betekent dit niet altijd dat er ook een lange wachttijd is. Maak je belangstelling altijd kenbaar bij het Cliëntservicebureau. Plaatsing gaat meestal wel in volgorde van aanmelding.
Wil je ondersteuning van Syndion op het gebied van wonen, werken of dagbesteding? Meld je dan aan via het Cliëntservicebureau van Syndion.
Lees meerDe wachttijden per dienst en locatie kunnen verschillen. De wachttijden zijn zeer divers en afhankelijk van verschillende factoren.
Lees meerDe kosten van zorg zijn voor iedereen anders. Er zijn veel verschillende zorgwetten waarin dit wordt geregeld. Welke kosten wel en niet worden vergoed, verschilt per wet.
Lees meerWil je iemand met een beperking (lichamelijk en/of verstandelijk) of met niet-aangeboren hersenletsel doorverwijzen voor wonen, ondersteuning in de thuissituatie, dagbesteding of werk?
Lees meerBij het Cliëntservicebureau kun je terecht voor informatie, advies of aanmelding. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur.