Zit je ergens mee? Praat erover!
Ben je niet tevreden? Of doen we niet wat we hebben afgesproken? Blijf hier dan niet mee zitten. Bespreek het eerst met je persoonlijk begeleider. Praten is het allerbelangrijkste en de eerste stap. Kom je er samen niet uit, dan kun je ook een gesprek aanvragen met de manager van de locatie.
Cliëntvertrouwenspersoon
Kom je er niet uit met je persoonlijk begeleider of de manager? Dan kun je naar de cliëntvertrouwenspersoon stappen. De cliëntvertrouwenspersoon is er voor jou als je advies en ondersteuning nodig hebt. De cliëntvertrouwenspersoon staat aan jouw kant.
Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris is er voor jou als je een officiële klacht hebt over de zorg of de ondersteuning die je ontvangt. De klachtenfunctionaris gaat actief aan de slag met jouw klacht en zoekt samen met jou en de zorgorganisatie naar een oplossing.
Twijfel je?
Weet je niet zeker wie je moet benaderen? Dat is niet erg. Je mag altijd contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon of de klachtenfunctionaris. Zij bekijken samen met jou wat het beste is in jouw situatie.