,,Ik vind het over het algemeen een goed systeem. Het portaal ziet er overzichtelijk uit en je kunt er makkelijk mee werken. Ik ben dan ook van mening dat je door Caren meer eigen regie op je leven hebt.”
Toch zijn er ook wel wat verbeterpunten, merkt Rob op. ,,Er is heel veel mogelijk in Caren, maar niet alles is bij iedereen bekend. Ik denk dat we nog lang niet alle voordelen uit het cliëntportaal halen die er in zitten. Het is ook jammer dat er geen training wordt aangeboden aan cliënten die gebruik maken van Caren. Als lid van de CCR heb ik van diverse mensen gehoord dat daar behoefte aan is.”
Ook voor verwanten is het cliëntportaal erg waardevol. ,,Het is voor familie fijn om te lezen wat er allemaal gebeurd is op een dag en hoe het er voor staat. Het vergroot de betrokkenheid en dat is goed. Van de mensen die ik als lid van de CCR hierover gesproken heb, laten de meesten hun familie dan ook zeker meekijken in het portaal.”
Rob sluit zijn verhaal positief af: ,,Ondanks de verbeterpuntjes zijn veel mensen erg tevreden over Caren. Het is fijn dat het er is.”