Syndion. Doen we samen.

Veelgestelde vragen

Geen vragen gevonden.... Zoek anders...

Voor locaties is het vaak niet handig om rechtstreekse telefoontjes of bezoekjes te krijgen van belangstellenden. Neem daarom altijd eerst contact op met het cliëntservicebureau. De medewerkers kunnen in overleg met de cliënt een bezoek aan de locatie regelen.

We vermelden geen lege plekken op onze website, omdat plaatsing van verschillende dingen af kan hangen. Soms is een locatie voor een bepaalde doelgroep, bijvoorbeeld jongeren of juist ouderen. In de locatiezoeker staan  per locatie een uitgebreide omschrijving en verschillende foto's. Als je op basis van die informatie in een locatie geïnteresseerd bent, kun je bij het cliëntservicebureau terecht.

Voor algemene informatie kun je het beste contact zoeken met het Servicecentrum in Gorinchem. Hier zijn alle ondersteunende diensten gehuisvest en ook het Cliëntservicebureau zit hier.
Cliënten die al zorg hebben bij Syndion kunnen met lokale vragen over locaties in de Drechtsteden terecht bij het Servicepunt in Dordrecht. Ook ambulante medewerkers van Syndion vinden hier een werkplek.

Het aanvragen van een indicatie verschilt per doelgroep en per zorgsoort/zorgzwaarte. Medewerkers van het Cliëntservicebureau van Syndion kunnen je verwijzen naar de juiste instanties om de aanvraag te regelen. Waar nodig ondersteunen de medewerkers van het Cliëntservicebureau je hierbij.

In principe kunnen we ook mensen met een handicap ondersteunen die (net) buiten het werkgebied van Syndion wonen. Het hangt natuurlijk van de soort vraag af. Het Cliëntservicebureau kan je vertellen of wij je zorgvraag kunnen beantwoorden.

Dit verschilt per locatie. Bij de meeste dagbestedingslocaties zijn er geen wachtlijsten; bij sommige woonlocaties ook niet. Maar ook als er wel een wachtlijst is, betekent dit niet altijd dat er ook een lange wachttijd is. Maak je belangstelling altijd kenbaar bij het Cliëntservicebureau. Plaatsing gaat meestal wel in volgorde van aanmelding.