Syndion. Doen we samen.

De vraag aan Harry

In ieder nummer van SynVol beantwoordt onze bestuurder Harry Vogelaar een lezersvraag. Heb jij óók een vraag aan Harry? Mail je vraag naar marketing@syndion.nl. Wie weet is jouw vraag de volgende keer aan de beurt. Dit keer kwam de vraag van Johan, bewoner locatie Nieuwstad. 

Waarom lopen er zoveel verschillende fleksibellers rond bij Syndion? Ik vind het erg vervelend om elke keer een nieuw gezicht voor me te krijgen. Ik kan me voorstellen dat meer bewoners die veel hulp van Syndion krijgen daar last van hebben.

Het antwoord van Harry:

Beste Johan,

Wat een terechte vraag! Deze vraag leeft bij meer cliënten en hun verwanten.

Bij Syndion werken ongeveer 1400 medewerkers. Een rooster maken voor al die medewerkers is echt een klus. Meestal lukt het om je vaste begeleiders in te roosteren, maar medewerkers kunnen ziek worden, voor een kortere of langere tijd. En medewerkers hebben recht op verlof en pbl-uren. Om bij te blijven op hun vakgebied moeten ze ook regelmatig een training of scholing volgen.

Als medewerkers ziek zijn, verlof opnemen of een training volgen zijn ze niet inzetbaar in de zorg en moeten ze worden vervangen. En aangezien we ca. 1400 medewerkers hebben, hebben we ook veel fleksybellers nodig om hen te vervangen. Want de zorg voor onze cliënten moet tenslotte wel doorgaan.

Indien mogelijk worden fleksybellers ingepland op de locaties waar ze bekend zijn. Dit is prettig voor jou als cliënt, voor het team, maar ook voor de fleksybeller zelf. Zij werken vaak ook het liefst op de locaties waar ze bekend zijn.

Het zou mooi zijn als medewerkers altijd door dezelfde fleksybellers konden worden vervangen, maar dat is helaas niet mogelijk. Fleksybellers zijn vaak maar een beperkt aantal uren beschikbaar of werken op de uren waarop je ze in wilt zetten al op een andere locatie. Daarom komt het voor dat cliënten toch steeds weer een andere invaller krijgen als hun vaste begeleider niet beschikbaar is. Dat is niet prettig, zeker niet als je veel zorg nodig hebt. Dat begrijp ik heel goed. Daarom heb ik ook veel respect voor al die cliënten die hiermee te maken hebben en zich steeds weer schikken in de situatie.

Maar weet dat we ons uiterste best doen om zoveel mogelijk 'vaste gezichten' te regelen op de locaties.

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben, ook al is het misschien niet waar je op hebt gehoopt toen je de vraag stelde.

Hartelijke groeten,

Harry

We gebruiken cookies die nodig zijn voor een goede werking van onze website. Naast deze elementaire cookies zetten we analytische cookies in voor het verzamelen van statistieken zodat we onze website kunnen verbeteren. Klik hier voor meer informatie.