Wat is het coronavirus

Sommige mensen in Nederland hebben het coronavirus. 
Je kunt ziek worden van een virus.
Corona is een soort griep. 
De meeste mensen met corona worden weer beter.
Maar het is goed om voorzichtig te zijn. 
Het coronavirus noemen ze ook wel COVID-19.

Hoe is het ontstaan
Corona begon in december 2019 in China.
De eerste besmettingen gebeurden op de dierenmarkt.
Artsen denken dat sommige dieren op de markt besmet waren.
Mensen hebben dan corona gekregen van dieren.
Deze mensen hebben daarna andere mensen besmet.
Steeds meer mensen in China werden besmet met corona.
Daarom maakte China speciale regels.
Maar er raakten toch mensen in andere landen besmet.
Sinds 27 februari zijn er ook mensen in Nederland besmet met corona. 
En inmiddels zijn er over de hele wereld mensen besmet.

In Nederland zijn nu ook speciale regels.
Sommige regels zijn voor alle mensen.
Andere regels gelden alleen voor mensen met corona.
De meest actuele informatie staat op de website van het RIVM, kijk maar op www.rivm.nl

We gebruiken cookies die nodig zijn voor een goede werking van onze website. Naast deze elementaire cookies zetten we analytische cookies in voor het verzamelen van statistieken zodat we onze website kunnen verbeteren. Klik hier voor meer informatie.