Laatste nieuws
Update coronavirus 26 september 2022
26-09-2022 De klachten lijken mee te vallen als je corona hebt. Bij een besmetting moeten mensen thuis blijven. Daardoor wordt het drukker voor de begeleiders. En neemt het risico voor kwetsbare mensen toe.
Update coronavirus 25 februari 2022
25-02-2022 Vanaf 25 februari as. vervallen (bijna) alle coronamaatregelen. Het is fijn dat de versoepelingen worden doorgevoerd, maar ook spannend! Er zijn nog steeds veel mensen besmet met het coronavirus, ook binnen Syndion. Voor de gehandicaptenzorg gelden een aantal andere regels dan de landelijke maatregelen. Binnen Syndion gelden vanaf 25 februari 2022 onderstaande richtlijnen: klik op lees meer
Update coronavirus 17 februari 2022
18-02-2022 In de persconferentie van dinsdag heeft minister Ernst Kuipers ons verteld dat het land weer opengaat! Dit gebeurt in 3 stappen klik op lees meer hoe we dit bij Syndion doen.
Update coronavirus 11 februari 2022
11-02-2022 Geen extra quarantaine eisen voor jongeren tot en met 17 jaar. Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven alleen nog in quarantaine als zij zelf klachten hebben en/of positief getest zijn. Zij hoeven niet in quarantaine bij een positief geteste huisgenoot of na nauw contact met een besmet persoon.
Update coronavirus 26 januari 2022
26-01-2022 In de persconferentie van dinsdagavond zijn, ondanks het hoge aantal besmettingen, nieuwe versoepelingen aangekondigd. Klik hier voor de corona maatregelen per 26 januari jl. Hieronder lees je wat dit voor Syndion betekent.
Update coronavirus 20 januari 2022
20-01-2022 Er zijn weer wat meer versoepelingen. Welke dat zijn kan je lezen als je op [Lees verder] klikt.
Update coronavirus 20 december 2021
21-12-2021 Afgelopen zaterdag was er weer een persconferentie. Daar is verteld dat Nederland vanaf zondag 19 december tot en met in ieder geval vrijdag 14 januari 2022 in lockdown gaat. Dit betekent dat alle niet-essentiële voorzieningen dichtgaan. Zoals alle niet essentiële winkels, musea, bioscopen, etc. Klik op "lees meer" wat deze maatregelen voor Syndion betekenen.
Update coronavirus 1 december
02-12-2021 Vanaf zondag 28 november jl. zijn er weer strengere coronamaatregelen. Deze regels gelden tot 19 december.
Jaarverslag nieuwe dienst CVP Wzd-aanbieders online
07-09-2021 In 2020 trad de Wet zorg en dwang (Wzd) in werking. Volgens deze wet moet het voor mensen met een verstandelijke beperking en mensen met een psychogeriatrische aandoening altijd mogelijk zijn een beroep te doen op een onafhankelijke cliëntenvertrouwenspersoon (CVP Wzd). Hierdoor is er betere ondersteuning voor cliënten en hun naasten in hun rechtspositie rond onvrijwillige zorg.
Update coronavirus 21 juli 2021
22-07-2021 Sinds het aantal coronabesmettingen stijgt, overlegt het kabinet wekelijks over de stand van zaken. Het kabinet heeft deze week bekend gemaakt dat er geen aanvullende maatregelen komen om het coronavirus te bestrijden.
Geslaagde sport- en spelmiddag
08-06-2021 De sport- en spelmiddag die zaterdag 29 mei door Syndion en Gorinchem Beweegt werd gehouden werd een gezellige, sportieve en vooral zomerse dag. Van 14.00 uur tot 16.00 uur gingen cliënten van Syndion aan de slag met diverse sport- en spelactiviteiten op een van de velden van Hockeyvereniging Rapid. De cliënten werden hierbij ondersteund door een aantal vrijwilligers en begeleiders.
Kwaliteitsrapport 2020
02-06-2021 In het kwaliteitsrapport staat Syndion stil bij de dingen die goed gingen in 2020 en de zaken die minder goed gingen. Ook staat er in het Kwaliteitsrapport wat Syndion gaat doen om die zaken in de toekomst te verbeteren.
Locatie Boerenstraat heeft plaats voor nieuwe cliënten
02-06-2021 Het is een gezellige boel op Dagbesteding de Boerenstraat in Gorinchem. Cliënten drinken gezamenlijk een bakje koffie. En natuurlijk hoort daar een lekker koekje bij. Maar dat is niet alles. De Boerenstraat zorgt voor fijn contact met anderen en een zinvolle besteding van de dag voor de ouder wordende cliënt. ,,Het tempo ligt hier een stukje lager dan elders. Het gaat hier vooral om gezelligheid en sfeer.”
De Synvol is er weer!
26-05-2021 Heb jij hem al gezien? Afgelopen week is de nieuwste Synvol bezorgd bij cliënten, medewerkers, vrijwilligers en andere relaties. Het magazine staat ook dit keer weer vol met verhalen over Syndion. We leggen uit wat Samen Digitaal is en waarom het zo belangrijk is. Klik op [lees meer] om het hele bericht en de link te kunnen zien.
Ga je mee Paaseieren zoeken?
19-03-2021 Er zijn 10 paaseieren verstopt op de website in eenvoudige taal. Ze staan bij verschillende menu's, dus je moet veel doorklikken :-) Hiernaast zie je al de eerste. Die 10 eieren vormen samen een zin. Het begint dus met Syndion. Weet jij wat die zin is? Stuur je antwoord dan vóór 1 mei naar marketing@syndion.nl. De winnaar ontvangt een super leuke attentie. Succes...
Het vaccineren is begonnen!
23-02-2021 Vanaf vandaag is het eindelijk zover! De bewoners van Syndion worden gevaccineerd. Als ze daar toestemming voor hebben gegeven natuurlijk. Deze week zijn de regio's Rivierengebied, Drechtsteden en Den Bosch aan de beurt. Daarna volgen de andere regio's. Als je aan de beurt bent ontvang je daar bericht over. We zijn blij dat het vaccineren is begonnen. Voor onze bewoners en onze medewerkers. Dit is een belangrijke stap in de aanpak van het coronavirus!
Update vaccinatie cliënten
27-01-2021 Vandaag wordt in de regio’s Zoetermeer, Deventer en Twente door de huisartsen gestart met de vaccinatie van cliënten. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de huisartsenpost. De huisarts geeft aan de huisartsenpost door welke cliënten in aanmerking komen voor vaccinatie.
Nieuws over vaccinatie cliënten Syndion
19-01-2021 Vorige week vertelden we dat maandag 25 januari gestart wordt met het vaccineren van cliënten van Syndion. Helaas is er een aanpassing in het vaccinatieprogramma. Er wordt bij Syndion daarom niet op maandag 25 januari gestart wordt met vaccinatie.
Informatie Vaccineren Update Coronavirus crisisteam 14 jan 2021
15-01-2021 De informatie rondom vaccineren wijzigt bijna dagelijks. Op dit moment hebben wij de volgende informatie vanuit de VGN ontvangen.
Webinars Vaccineren
14-01-2021 De VGN organiseert op 19 januari twee webinars. Eén voor cliënten, hun persoonlijk begeleiders en ouders/verwanten van 10.30 tot 12.00 uur en één voor medewerkers in de gehandicaptenzorg van 13.30 tot 14.30 uur. De webinars staan in het teken van alles rond vaccineren.
Hoe werkt vaccineren?
08-01-2021 Een vaccin tegen het coronavirus helpt om corona te bestrijden in Nederland. Vanaf 6 januari worden de eerste Nederlanders gevaccineerd tegen corona. Dit gebeurt met een veilig en goed werkend coronavaccin. Klik op [lees meer] voor de nieuwe uitleg over het vaccin tegen het coronavirus.
Samenvatting coronavirus binnen Syndion
18-12-2020 Klik op lees meer om de samenvatting over het coronavirus binnen Syndion te kunnen bekijken.
Media & Zo maakt machine om foto-albums te digitaliseren
17-12-2020 Wie analoge media heeft, ofwel ouderwetse foto’s, films of dia’s kan bij Media & Zo aan de Groenmarkt in Dordrecht terecht om deze media te digitaliseren. Sinds kort is het bij Media & Zo zelfs mogelijk om complete foto-albums om te zetten naar een digitaal foto-album.
Persconferentie van 14 december 2020
15-12-2020 Het aantal coronabesmettingen loopt op. Elke dag komen er nog veel besmettingen bij. Ook moeten elke dag meer mensen naar het ziekenhuis. Daarom gaat Nederland vanaf dinsdag 15 december in een lockdown. De lockdown duurt zeker tot en met dinsdag 19 januari.
Bennie miste vooral de koeien van de boerderij
15-12-2020 Bennie woont op locatie Parijsche Hof in Culemborg. In september werd hij positief getest op corona. Gelukkig was hij er niet echt ziek van. Toch zat hij wel 6 weken in quarantaine.
Fitnesstuin voor trainingshuis Fonteinkruid dankzij gift Rabobank
08-12-2020 Vriendenstichting Samen voor Syndion heeft vorig jaar aan de Rabobank IJsselmonde-Drechtsteden een bijdrage gevraagd voor een fitnesstuin voor jongeren. De fitnesstuin is voor locatie Trainingshuis Fonteinkruid in Hendrik Ido Ambacht. De Rabobank schonk een bedrag van 6000 euro. De tuin van Fonteinkruid is nu echt een fitnesstuin.
Toch bonus voor jongeren met beperking
04-12-2020 Jongeren met een beperking die een baantje hebben in bijvoorbeeld een supermarkt, krijgen tóch hun bonus. Eerder moesten ze hun extraatje inleveren bij uitkeringsinstantie UWV, maar het kabinet heeft nu toch een oplossing gevonden. En dat is goed nieuws voor duizenden Wajongers zoals de Hardinxveldse Kjeld Bakker.
Mondkapjesplicht
03-12-2020 Vanaf 1 december geldt voor de meeste mensen in Nederland in publieke binnenruimtes een mondkapjesplicht. Voor mensen die door hun beperking geen mondkapje kunnen dragen, is er een uitzondering gemaakt.
Syndion zoekt nieuwe leden cliëntenraad
01-12-2020 De verkiezing voor de nieuwe centrale cliëntenraad (CCR) van Syndion staat voor de deur! Heb jij altijd al je stem willen laten horen en mee willen denken over de gang van zaken en de ontwikkelingen bij Syndion? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Word jij het gezicht van Syndion?
24-11-2020 Foto’s en filmpjes zijn heel erg populair; ze geven in één oogopslag een sfeer goed weer. Als je foto’s of video gebruikt, blijft dat beter hangen dan tekst en is de boodschap beter te begrijpen. Bij Syndion gebruiken we dan ook regelmatig foto’s en filmpjes in folders, op de website, bij vacatures en op social media zoals Facebook, Instagram en Linkedin.
Persconferentie van 17 november
18-11-2020 Mensen houden zich beter aan de regels. Het aantal besmettingen wordt minder. Dat is goed nieuws, maar we zijn er nog niet. De corona regels kunnen jullie hier lezen.
Persconferentie van 13 oktober
14-10-2020 Op dinsdag 13 oktober waren premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge weer op televisie. Ze vertelden over strenge regels tegen het coronavirus. De belangrijkste dingen leggen we uit.
Brief met aangepaste maatregelen
08-10-2020 Zoals je eerder op onze website las zijn er meerdere mensen binnen Syndion besmet met het Coronavirus. Zowel cliënten als begeleiders. We willen voorkomen dat het virus zich verder verspreid. Daarom vragen we al onze bezoekers om een niet-medisch mondkapje te dragen. In deze brief vertellen we er meer over.