Laatste nieuws

Ga je mee Paaseieren zoeken?

19-03-2021 Er zijn 10 paaseieren verstopt op de website in eenvoudige taal. Ze staan bij verschillende menu's, dus je moet veel doorklikken :-) Hiernaast zie je al de eerste. Die 10 eieren vormen samen een zin. Het begint dus met Syndion. Weet jij wat die zin is? Stuur je antwoord dan vóór 1 mei naar marketing@syndion.nl. De winnaar ontvangt een super leuke attentie. Succes...

Het vaccineren is begonnen!

23-02-2021 Vanaf vandaag is het eindelijk zover! De bewoners van Syndion worden gevaccineerd. Als ze daar toestemming voor hebben gegeven natuurlijk. Deze week zijn de regio's Rivierengebied, Drechtsteden en Den Bosch aan de beurt. Daarna volgen de andere regio's. Als je aan de beurt bent ontvang je daar bericht over. We zijn blij dat het vaccineren is begonnen. Voor onze bewoners en onze medewerkers. Dit is een belangrijke stap in de aanpak van het coronavirus!

Update vaccinatie cliënten

27-01-2021 Vandaag wordt in de regio’s Zoetermeer, Deventer en Twente door de huisartsen gestart met de vaccinatie van cliënten. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de huisartsenpost. De huisarts geeft aan de huisartsenpost door welke cliënten in aanmerking komen voor vaccinatie.

Nieuws over vaccinatie cliënten Syndion

19-01-2021 Vorige week vertelden we dat maandag 25 januari gestart wordt met het vaccineren van cliënten van Syndion. Helaas is er een aanpassing in het vaccinatieprogramma. Er wordt bij Syndion daarom niet op maandag 25 januari gestart wordt met vaccinatie.

Informatie Vaccineren Update Coronavirus crisisteam 14 jan 2021

15-01-2021 De informatie rondom vaccineren wijzigt bijna dagelijks. Op dit moment hebben wij de volgende informatie vanuit de VGN ontvangen.

Webinars Vaccineren

14-01-2021 De VGN organiseert op 19 januari twee webinars. Eén voor cliënten, hun persoonlijk begeleiders en ouders/verwanten van 10.30 tot 12.00 uur en één voor medewerkers in de gehandicaptenzorg van 13.30 tot 14.30 uur. De webinars staan in het teken van alles rond vaccineren.

Hoe werkt vaccineren?

08-01-2021 Een vaccin tegen het coronavirus helpt om corona te bestrijden in Nederland. Vanaf 6 januari worden de eerste Nederlanders gevaccineerd tegen corona. Dit gebeurt met een veilig en goed werkend coronavaccin. Klik op [lees meer] voor de nieuwe uitleg over het vaccin tegen het coronavirus.

Samenvatting coronavirus binnen Syndion

18-12-2020 Klik op lees meer om de samenvatting over het coronavirus binnen Syndion te kunnen bekijken.

Media & Zo maakt machine om foto-albums te digitaliseren

17-12-2020 Wie analoge media heeft, ofwel ouderwetse foto’s, films of dia’s kan bij Media & Zo aan de Groenmarkt in Dordrecht terecht om deze media te digitaliseren. Sinds kort is het bij Media & Zo zelfs mogelijk om complete foto-albums om te zetten naar een digitaal foto-album.

Persconferentie van 14 december 2020

15-12-2020 Het aantal coronabesmettingen loopt op. Elke dag komen er nog veel besmettingen bij. Ook moeten elke dag meer mensen naar het ziekenhuis. Daarom gaat Nederland vanaf dinsdag 15 december in een lockdown. De lockdown duurt zeker tot en met dinsdag 19 januari.

Bennie miste vooral de koeien van de boerderij

15-12-2020 Bennie woont op locatie Parijsche Hof in Culemborg. In september werd hij positief getest op corona. Gelukkig was hij er niet echt ziek van. Toch zat hij wel 6 weken in quarantaine.

Fitnesstuin voor trainingshuis Fonteinkruid dankzij gift Rabobank

08-12-2020 Vriendenstichting Samen voor Syndion heeft vorig jaar aan de Rabobank IJsselmonde-Drechtsteden een bijdrage gevraagd voor een fitnesstuin voor jongeren. De fitnesstuin is voor locatie Trainingshuis Fonteinkruid in Hendrik Ido Ambacht. De Rabobank schonk een bedrag van 6000 euro. De tuin van Fonteinkruid is nu echt een fitnesstuin.

Toch bonus voor jongeren met beperking

04-12-2020 Jongeren met een beperking die een baantje hebben in bijvoorbeeld een supermarkt, krijgen tóch hun bonus. Eerder moesten ze hun extraatje inleveren bij uitkeringsinstantie UWV, maar het kabinet heeft nu toch een oplossing gevonden. En dat is goed nieuws voor duizenden Wajongers zoals de Hardinxveldse Kjeld Bakker.

Mondkapjesplicht

03-12-2020 Vanaf 1 december geldt voor de meeste mensen in Nederland in publieke binnenruimtes een mondkapjesplicht. Voor mensen die door hun beperking geen mondkapje kunnen dragen, is er een uitzondering gemaakt.

Syndion zoekt nieuwe leden cliëntenraad

01-12-2020 De verkiezing voor de nieuwe centrale cliëntenraad (CCR) van Syndion staat voor de deur! Heb jij altijd al je stem willen laten horen en mee willen denken over de gang van zaken en de ontwikkelingen bij Syndion? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Word jij het gezicht van Syndion?

24-11-2020 Foto’s en filmpjes zijn heel erg populair; ze geven in één oogopslag een sfeer goed weer. Als je foto’s of video gebruikt, blijft dat beter hangen dan tekst en is de boodschap beter te begrijpen. Bij Syndion gebruiken we dan ook regelmatig foto’s en filmpjes in folders, op de website, bij vacatures en op social media zoals Facebook, Instagram en Linkedin.

Persconferentie van 17 november

18-11-2020 Mensen houden zich beter aan de regels. Het aantal besmettingen wordt minder. Dat is goed nieuws, maar we zijn er nog niet. De corona regels kunnen jullie hier lezen.

Persconferentie van 13 oktober

14-10-2020 Op dinsdag 13 oktober waren premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge weer op televisie. Ze vertelden over strenge regels tegen het coronavirus. De belangrijkste dingen leggen we uit.

Brief met aangepaste maatregelen

08-10-2020 Zoals je eerder op onze website las zijn er meerdere mensen binnen Syndion besmet met het Coronavirus. Zowel cliënten als begeleiders. We willen voorkomen dat het virus zich verder verspreid. Daarom vragen we al onze bezoekers om een niet-medisch mondkapje te dragen. In deze brief vertellen we er meer over.

We gebruiken cookies die nodig zijn voor een goede werking van onze website. Naast deze elementaire cookies zetten we analytische cookies in voor het verzamelen van statistieken zodat we onze website kunnen verbeteren. Klik hier voor meer informatie.