Meepraten

Meepraten en zelf beslissen.

Als je cliënt bent bij Syndion beslis je zelf over dingen die voor jou belangrijk zijn. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven. Daar praat je over met je begeleider. Die zoekt met jou naar hoe dit het beste kan.
Dit noemen we zeggenschap.

Meepraten en meebeslissen over Syndion noemen we medezeggenschap.
Syndion vindt dit ook heel belangrijk.
Hiervoor zijn er bij Syndion cliëntenraden.

Er zijn drie soorten cliëntenraden:

In een cliëntenraad kun je over verschillende onderwerpen meedenken, meepraten en meebeslissen. 
Je leert in een cliëntenraad opkomen voor je belangen.

In een cliëntenraad zitten cliënten, maar soms ook ouders / familieleden van cliënten.
Alle cliëntenraden worden ondersteund door een coach.

 

We gebruiken cookies die nodig zijn voor een goede werking van onze website. Naast deze elementaire cookies zetten we analytische cookies in voor het verzamelen van statistieken zodat we onze website kunnen verbeteren. Klik hier voor meer informatie.