Laatste nieuws

 

 

30 juli 2020
Vanaf 1 juli mag er weer iets meer. We zijn blij dat er steeds minder mensen besmet zijn met Corona. 
Dit betekent dat er steeds minder maatregelen komen. We moeten ons nu wél gaan houden aan algemene regels voor binnen en buiten. Deze blijven nodig, want het coronavirus is zeker niet weg.
Deze brief is naar alle cliënten, ouders en verwanten gestuurd. En dit is de samenvatting.

 

25 juni 2020

Op woensdag 24 juni vertelden premier Mark Rutte en minister De Jonge op televisie over corona en de nieuwe regels. Het gaat om regels voor binnen en buiten per 1 juli 2020. De belangrijkste dingen vind je hier.

9 juni 2020
Minder maatregelen, beter opletten!
Het RIVM geeft de afgelopen weken gelukkig steeds een lager aantal nieuwe besmettingen door. Ook zijn er minder ziekenhuisopnames en meldingen van sterfgevallen. Doordat de versoepelingen elkaar in een rap tempo opvolgen, denken we al snel dat het virus 'over' is. Maar het virus is zeker nog niet weg en kan ook weer opnieuw terugkomen. De piek is achter de rug, maar er liggen nog steeds mensen op de ziekenhuizen. Daarom blijven we ons binnen Syndion nog zo goed mogelijk aan de richtlijnen houden. Klik hier voor een update van de routekaart Bezoekregeling.

 

 

3 juni 2020
Iedereen met corona klachten kan zich vanaf 1 juni laten testen. Klik hier om het filmpje te bekijken hoe je dit in zijn werk gaat. Als je jezelf wilt laten testen moet je wel eerst de begeleiding hierover informeren.

 

 

3 juni 2020
Er is meer informatie over de bezoekregeling. Op de afbeelding hiernaast zie je de verschillende regelingen. Als je niet weet onder welke categorie wonen je locatie valt kan je dat vragen aan de begeleiding van je locatie.

 

 

8 mei 2020
Op woensdag 6 mei vertelde premier Mark Rutte op televisie over corona. De belangrijkste dingen leggen we uit.

Stap voor stap

Komende maanden mag er meer.
1,5 meter afstand houden blijft gelden.
Worden er weer veel mensen ziek? Dan gaan de stappen hieronder later in.

11 mei: stap 1

  • Basisscholen, speciaal onderwijs en kinderopvang gaan open. Maar kinderen gaan nog niet elke dag naar de basisschool.
  • Kappers en schoonheidsspecialisten mogen weer werken. Ook pedicure en fysiotherapie mag weer. U moet een afspraak maken.
  • Buiten sporten mag. Maar u moet wel 1,5 meter afstand houden.
  • Bibliotheken gaan weer open.

1 juni: stap 2

  • In de bus, tram, metro en trein is een mondkapje verplicht. Reis alleen met de bus, tram, metro en trein als u echt moet.
  • Voortgezet onderwijs gaat open.
  • Terrassen mogen weer open.
  • Restaurants en cafés gaan open voor maximaal 30 personen. Bezoekers moeten eerst reserveren.
  • Bioscopen gaan open voor maximaal 30 personen. Bezoekers moeten van tevoren een kaartje kopen.
  • Theaters en concertzalen gaan open voor maximaal 30 personen. Bezoekers moeten eerst een kaartje kopen.
  • Museums gaan open. Bezoekers moeten van tevoren een kaartje kopen.

1 juli: stap 3

  • De campings gaan weer gewoon open. Ook de douches en toiletten zijn dan weer open.
  • Bioscopen, restaurants, cafés, theaters en concertzalen gaan open voor maximaal 100 personen.

1 september: stap 4

  • De sportscholen gaan weer open.
  • Binnen sporten en contactsport mag weer.
  • Sportwedstrijden mogen weer, ook het betaald voetbal. Maar er mag geen publiek komen kijken.

Niet vergeten:

  • Houd altijd 1,5 meter afstand.
  • Ga niet naar plaatsen waar het druk is.
  • Nies en hoest in uw elleboog.
  • Was vaak uw handen met zeep.
  • Bent u verkouden? Blijf dan thuis!
  • Heeft u koorts of bent u benauwd? Dan moeten alle huisgenoten thuis blijven.
  • Werk zoveel mogelijk thuis.

 

 

 

30 april 2020 

De cliënten van de Minnaertweg hebben deze kaarten ingekleurd. Ze zijn voor het personeel van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. Het is een initiatief van collega-instellig Gemiva. Zij hebben de kaarten ontworpen en verspreid in Dordrecht.

 

 

24 april 2020
Het Coronavirus is erg besmettelijk. Je kunt het Coronavirus snel krijgen van anderen. Of jij kunt het Coronavirus aan anderen door geven. Het Coronavirus is gevaarlijk voor mensen die kwetsbaar zijn. Zij kunnen heel erg ziek worden van het Coronavirus. Dit zijn ouderen, mensen die veel zorg nodig hebben of mensen die al ziek zijn. We moeten zorgen dat zij geen Coronavirus krijgen. Zij moeten zo weinig mogelijk in contact komen met mensen. De regering heeft hier maatregelen voor genomen. Maatregelen zijn regels die er voor zorgen dat iets verandert. Klik hier om meer te lezen.

 

3 april 2020 
Zoveel mooie en ontroerende reacties. Bekijk hier een compilatie in de vorm van een kort filmpje. 

Laatste nieuws 3 april 2020

Syndion heeft de dagbestedingslocatie DAC Gorcum omgebouwd naar een Corona noodvoorziening. Hier beschikken we over alle faciliteiten die nodig zijn om cliënten met het Corona virus op te vangen. 

De zorg in de noodvoorziening is erop gericht om de cliënten te verzorgen, verplegen en begeleiden gedurende hun herstel. Alle voorkomende verpleegtechnische handelingen worden hier uitgevoerd. Zodra er meer nodig is dan de verpleging die we gewend zijn moet opgeschaald worden naar het ziekenhuis. In de noodvoorziening werkt een speciaal samengesteld Corona team, bestaande uit begeleiders, verpleegkundigen en verzorgenden. Zij dragen beschermende middelen en werken niet in andere locaties. 

In overleg met de clustermanager, gedragskundige en AVG- of huisarts wordt besloten of een cliënt in thuisisolatie uitziekt of naar de noodvoorziening gaat.

We gebruiken cookies die nodig zijn voor een goede werking van onze website. Naast deze elementaire cookies zetten we analytische cookies in voor het verzamelen van statistieken zodat we onze website kunnen verbeteren. Klik hier voor meer informatie.